2005-12-22

Brussel Vlaams (?)

Vandaag in de FNAC van de CITY2 in Brussel Centrum

aan de kassa gekomen, moe geïrriteerd van het vele slentervolk, tskokvol cadeau's;
je bent al fier dat je je "ronde" hebt afgewerkt en haast jaloers op de Kerstman die tenminste rendieren tot zijner edele beschikking heeft:

een al even vermoeide kassierster kijkt me dwars en bijna ongelovig aan:
zij: -oui?
ik: -goedenavond
zij pakt mijn gerief en zwiert me een paar zakken toe en begint driftig te "scannen"
(ik ben ervan overtuigd dat ze géén profiel opmaakt van haar klanten, en toch denk ik dat elke klant bij de kassa op zijn minst naar waarde wil worden geschat omwille van de uitgekiemde koopstrategie die hij/net succesvol beëindigde waardoor hij niet als de zoveelste consu-mens wil worden behandeld...)

zij: - deux cents cing euros et vingt cents...
ik: - dank u; kan ik met bancontact betalen?
zij: - oui, insérez votre carte...
ik: - hier?
zij: - oui, là....
(ik druk mijn code in... terwijl zij mijn waardevolle cadeau's zonder pinken bijéén smijt in een paar lelijke zakken)
zij: - bonsoir
ikke: - merci'kes hé, bedankt en nog een Zalig Kerstfeest
(ik storm woest buiten, op zoek naar de manager, want voor een dikke 10.000 oude knarren zou je toch iets of wat meer service verwachten...)

-- Brussel hé, tweetaligheid troef, vooral als het altijd van dezelfde kant moet komen -- volgend jaar beter? wij hopen het in elk geval met heel onze meertaligheid...


Listening to: Arsenal - Oustides (*****/*****), toch gekocht hoewel de FNAC te duur was...