2003-08-08

Vamorgen op de metro zag ik een bedelaar zitten, die daar zoals elke vrijdagochtend zit, dit keer was er iets anders aan hem te zien: hij had zo'n rapper's muts op met daarop een wit konijn... moest er nu nog "follow the white rabbit" gestaan hebben, dan had ik hem terstond al de biljetten yens gegeven die nog in mijn portefeuille rondhangen.... pech voor hem dus, want er stond "bugs bunny"...

Gisterenavond op de metro zat er een vrouw tegenover me, die serieus aan de drugs had gezeten, ze hing kotsend over de reling in de nek van andere passagiers te lallen.

Vorige woensdagavond in Gare du Nord kwam er zo'n mafkees regelrecht op me af en begon me uit te schelden.
In dat station kan je de bizarste mensen observeren, beste plek is het platform op het eerste verdiep, of de bar bij het buitengaan links.
Pas er wel serieus op voor langharig ongeschoren tuig of bandieten uit de banlieu (ben er zelf al slachtoffer van geworden).

Gare du Nord is een microcosmos van internationale reizigers die allemaal "Parijs" willen doen,
hordes japanners in mei/juni,
dan volgen de amerikaanse en australische vetzakken op sandalen, met piercings en een torenhoog ego
nu zijn de italianen hier, luid en verontwaardigd roepend over de "desorganisatie"
en tussendoor stoot je zo altijd maar weer op de hollanders die hun boterhammen aan het "plekken" zijn op de trein, roodverbrand als een garnaal en de hele coupé onderwalmen met pindageur....

Human behaviour: soms té gek
Een constante is de agressie die je hier meer en meer voelt als de temperaturen stijgen, zoals deze week met maxima in de buurt van de 40°.
Een weekend Parijs: romantisch - Een week Parijs: en je wordt een serial killer